2

The Golden year



Idag har jag haft reflektionstid. Så välbehövligt och välgörande. Denna underbara bok av Hannah Widell och Amanda Schulman köpte jag för ett halvår sedan. Jag gjorde då livslistor över kärlek, välmående, vänner och jobb. Några av punkterna har jag genomfört och kan nu strykas. 

Vet ni hur skönt det är att kunna checka av att-göra-listan? Den lista där bara jag bestämt hur och vad jag vill göra. Att konkret se mina egna framsteg mot en bättre livskvalitet. Det är helt ljuvligt!!! 

Jag har skrivit ny livslista idag och funderat över olika sätt att nå mina nya mål. Spännande!  Jag vågar tro på att jag själv får bestämma över min framtid. I alla fall en del av den. Den andra delen bestämmer min kropp och min värk över. Men jag har fått tillbaka lite bestämmanderätt nu när jag lärt känna mina ständiga följeslagare -reumatism och fibromyalgi. Jag är ju inte mina sjukdomar - jag har dem! 

Hur gör ni andra? Funderar ni på vilken väg ni ska välja härnäst och gör målplanering efter det? Eller lever ni på som det kommer utan att ha något särskilt mål i sikte? Inget är rätt eller fel, bara olika sätt att leva sitt liv på.

Ha en härlig kväll alla fina! Tänd lite ljus och mys i höstrusket! 

Kommentarer:

1 Anonym:

skriven

Jag kör som du säkert redan vet lagom flummigt och tar livet som det kommer utan några större mål utstakade. 😘❤️

Svar: Låter underbart med flummighet i livet😘❤️
Malin

2 Anonym:

skriven

Jag bara kör på för tillfället 😊 blir liksom aldrig som planerat ändå 😏

Svar: Oftast blir det inte exakt som man planerat, men kanske något annat eller bättre?! 😋
Malin

Kommentera här: