0

Fest och loppis


Sitter och njuter av en kopp ingefärsthe med citron. Njuter även av att höra barnens skratt genom fönstret. Vilket härligt väder vi har. Solen skiner och himmeln är klarblå. Underbart!

Det var så mysigt igår! Jag fick krama mina fina kollegor igen! Vi var hemma hos kollegan som fyllt 40 och bjöds på god mat och dryck. Så gott! Vi är inte alls tystlåtna när vi träffas - skulle nog kunna spränga en och annan trumhinna när vi kommer igång. Sånger, skratt och härliga anekdoter i en salig röra. Jag är så tacksam över att vi har så roligt när vi ses! Innan jag cyklade dit smakade jag på denna goda cidern:


Uppfriskande och inte alls söt. Ett stort plus att den är ekologisk! Väldigt god! 

Imorse åkte vi på loppis. En årlig tillställning där jag brukar fynda massor. Inget undantag i år heller. Fleecejackor, täckvästar, riktigt fina kläder till tjejerna, väska, skor och naturligtvis bilar till lillebror.  Sen sprang vi på något vi inte kunde hålla oss i från. 





Vet ni vad det är? Denna vackra skapelse tillverkade man glass med i början på 1900-talet. Behållaren fylldes med grädde och i hållrummet hällde man is. Sen var det bara att börja veva. Helt fantastiskt att vi får äran att äga denna! 




Sen var jag ju bra tvungen att köpa de gamla böckerna samt tråget och skyffeln i trä. De ropade efter mig, jag hörde dem!!!

Ikväll blir det familjemys med tacos och massor med tillbehör. Precis vad vi behöver efter en intensiv vecka. 

God kväll önskar jag er alla! 


Kommentera här: