2

Nya inköp - ny stil

Ni vet hur det är när man hittar något fint på en outlet eller utförsäljning. Bra pris och köpsuget är på topp. Väl hemma försöker man inreda så som man tänkt sig i huvudet. 

Det är precis nu det händer. Inredningsflödet kickar igång och ide'erna avlöser varandra. Man börjar i en ände och metodiskt betar man av sak för sak. Känslan infinner sig och snart kan man titta på det färdiga rummet. Ny stil, nya färger och helt annorlunda känsla. Hade varit så skönt om det var hela sanningen.

Efteråt får jag betala ett alldeles för högt pris för min prestation i form smärta, hjärnhärdsmälta och avgrundströtthet. Kroppen vill inte alls göra om och inreda i den takt huvudet vill. Många gånger har jag fått ge med mig och sluta mitt i. Så frustrerande när jag blir tvungen fast jag egentligen inte vill. Precis som om jag inte kan får ta mina egna beslut. Men det är bara att acceptera. Jag får göra det jag brinner för men på ett annorlunda vis. För sluta tänker jag aldrig göra! 

Här är vardagsrummet med båleväggar från tidigt 1800-tal i orginalskick. Rummet fick en känsla av New england efter vårt inköp av nya soffbordet. 






Insynsskydd i form av bordtabletter ger lagom ljusinsläpp.


Älskar nya kuddfodralet med Lina Gardelids motiv Wings från Polyfield Hill.




 
Nu blir det njutning i soffan brevid en sovande lillebror. Får passa på att gosa med min treåring för i morgon blir han stooor❤️

Kommentarer:

1 Lovis Lind:

skriven

Finaste mamma❤️

2 Lovis Lind:

skriven

Finaste mamma❤️

Kommentera här: