0

När proffs är i farten

 
 
I våras fick vi ju äran att ha en inredare och hennes kollega och en riktig proffsfotograf här hemma. De kom med sin skåpbil och lastade in massor av nya härliga inredningsprylar från Affari som skulle fotas till höst- och vinterkatalogen 2015. Måste jag tillägga att jag var i himmelriket där ett tag!?
 
Så häftigt att se hur de bygger upp miljöer runt sina artilklar, som sedan blir till magiska bilder. 
 


 
Det är ju inte bara att slänga upp en produkt och sen ta en snabb bild. Här ligger mycket arbete bakom. Allt måste ju bli bra på slutbilden. Ljuset kollas, vinkeln ställs in. Efter en titt i dator som är kopplad till kameran göra små finjusteringar innan de slutligen tar fotot som ska platsa i katalogen. 

 
Tänk att jag fick vara en liten fluga på väggen och titta på avstånd hur det går till när proffs är i farten. Måste ha varit otroligt spännande för dem också att ha någon som hela tiden tittar ovanför axlen så fort de rörde sig!!! 

 
Här håller en miljö på att växa fram. Jag försöker vara lugn och fin och hålla mig borta. Inte det lättaste när man är så nyfiken att man håller på att spricka.
 
Här kommer några av de färdiga bilderna som jag fotat av från katalogen: 
 






Sen ett par kollage som jag satt ihop:
 

 
Jag är så tacksam för att vi fick vara med på detta äventyr. Tack! 

Kommentera här: