0

När man behöver familjen som bäst

Det första jag åt i morse var alvedon. Innan jag slog upp ögonen kände jag att det inte skulle bli en behaglig dag. Vad kan man då göra med en sådan här dag? 

Jo, man tar hela familjen med sig och ger sig ut i skogen. Tyst, lugnt och fridfullt. Vi packade picnickorgen och tog med fiskespöna. 


Vi gick långt in i skogen och tillslut hittade vi en glänta som var perfekt för oss. 





Hugo hade med sig sitt fiskspö i plast och var fullt fokuserad på att dra upp gammelgäddan. Efter en halv minut var han frustrerad och undrade varför han inte fick napp. Tålamod, min lille gosse! 





När vi tillslut tröttnat på att fiska (ingen fiskelycka) var det dags att grilla varsin korv. Det smakar aldrig så bra som när man är vid vattnet!



Skrållan var lite småsur efter att ha tagit årets första dopp. Inget roligt alls, tyckte hon. Vi mutade henne med korv så att hon skulle bli glad igen. Gammalt beprövat knep som funkar!


Precis bredvid vårt läger hittade vi massor av blåbär som fick följa med hem. Tänk vad mycket härligt naturen har att erbjuda! 


Precis innan vi skulle åka hem fick två våghalsar en ide'. De skulle bada! Illtjuten hördes över hela sjön! Men kul hade dem.



Nu blir det lite slappande och slöande resten av dagen. Fylld av tacksamhet att jag faktiskt orkade göra denna dagen till en bra dag. 

Kommentera här: