3

God morgon

Såg ni den? Den vackra blodmånen? Den som bara kan ses vart 18:e år? Jag ställde klockan på 04 och väckte stora tjejen. Vi stod och frös på toaletten med fönsterna på vid gavel. 


En ära att ha fått se den. Att få tanka energi från detta vackra skådespel! 

Jag började morgonen med en kopp varmt vatten. För att rensa ut slaggprodukter som frigjorts under natten. Enligt ayurvedisk lära är det en bra start på dagen. Jag har läst på nätet och lyssnat på poddar för att gå grepp om vad Ayurveda är. Kroppen strävar alltid efter att komma i balans och i denna lära finns många bra saker för att just komma i balans. Mycket av detta kommer jag att ta efter och försöka balansera upp mitt liv. För att öka mitt välmående och min hälsa! 


Tadaaaaaa! Får jag presentera: en spirulinashot innehållande citron, ingefära, spirulina och vatten. Magiskt grön sprängfylld av vitaminer och massor av protein. Den satt som en smäck - jag vaknade till rejält av den starka smaken. 


Sen blev det frukostdags. Kaffe med mjölk eller egentligen tvärt om. Nästan mer mjölk än kaffe. En kopp varmt vatten med citron och ingefära. En fullkornsmacka med kycklingcurryröra. Mumsigt! 

Idag jobbar jag eftermiddag så förmiddagen blir lugn. Får väl packa upp allt från tjejhelgen. Det var ju en hel del packning! 

Ha en skön dag! 
Allmänt Familj Blodmåne ayurveda citron ingefära spirulina spirulinashot

Kommentarer:

1 Halina:

skriven

Åh va fint! Jag orkade tyvärr inte hålla mig vaken så länge :/
Gilla gärna mitt DIY-MARMORTVÅL inlägg så vore jag SÅ tacksam! :)

Svar: Förstår det. Man är rätt mör kl 04 på morgonen!!!
Malin

2 Home2tiny:

skriven

Japp var också ute och kikade på den magiska månen. Förstår att du vaknade till liv efter den morgondrinken. Kramisar Tina

Svar: Då var vi riktiga nattugglor, båda två😋 kram Malin
Malin

3 Caroline - 4barns mamma utomlands:

skriven

wow vilken häftig bild!

Svar: Tack kära du!!!
Malin

Kommentera här: