5

Återhämtning

Idag var det dags för återhämtning tyckte både min kropp och knopp. Det är kul att hitta på roliga saker, men det tar även energi. Så det var dags att fylla på återhämtningskontot. På förmiddagen tog jag en powerwalk i solskenet med vovven som sällskap. Underbart väder med hög och klar luft! I öronen hade jag Yogobes spellista på Spotify, en samling av yogamusik. Det var som att tonsätta hela upplevelsen. Verkligen häftigt! Nästan som om jag tittade på en bra fim med härlig musik i bakgrunden! 
 
När jag kom hem gjorde jag det jag gillar allra mest just nu, nämligen yinyoga. Det är en ny upplevelse för mig! En träningsform där jag njuter av varje minut. Jag kom i kontakt med yinyoga genom Monica Nilsson på Ljusgläntan. Under hösten har hon yogapass i en underbar atmosfär i källaren på Fröjd af Sverige. När jag gör yinyoga kommer jag i kontakt med mig själv genom andningen, de lugna rörelserna och mindfulnesstänket. Att fokusera på andningen och vara i nuet. De olika positionerna hålls i 3-5 minuter eller längre om man vill. Kroppen får sig en rejäl genomkörare utan att det gör ont. Yinyoga är som akupunktur utan nålar. Här hemma brukar jag göra detta passet: 
 
 
 
 
 
Till mellanmål nu i eftermiddag gjorde jag en grön och stark liten rackare. Den var faktiskt riktigt god! Sötman i apelsinen ihop med hettan från ingefäran! Mums! En och annan kanske tycker att detta skulle vara direkt oätligt men man kan faktiskt lära sig att tycka om annorlunda smaker. Jag är ett levande exempel på detta. Förr åt jag inget som såg suspekt ut. Grönsaker var farliga, eller iallafall gräsliga. Men nu gillar jag det mesta i grönsaksväg. Det går att lära en gammal hund sitta!
 
 
 Sprulinasmoothie
 
1 skalad apelsin
2 cm färsk ingefära
1 tsk spirulinapulver
Mixa ihop allt och späd med
vatten till önskad konsistens.
 

Nu ska jag börjar laga kvällsmat. Det har önskats köttfärssås och spagetti här hemma. Tror jag ska smyga i lite grönsaker i köttfärsen. Lägga i morötter, paprika och lök i mixern.  Så finfördelat att barnen inte upptäcker det. Mohahaha!
 

Kommentarer:

1 Maria:

skriven

Vilken härlig dag...jag älskar oxå yoga även om det var längesedan
Kram

Svar: Visst är det härligt med yoga! Kram
Malin

2 Maja H:

skriven

Så kul med yoga, aldrig testat men vill!
kramis

Svar: Ja, prova om du får möjlighet!!! Kram
Malin

3 A M:

skriven

Yoga känns så himla skönt, har aldrig testat men är verkligen sugen! :D

Svar: Det ät helt underbart! Du måste testa!
Malin

4 Tuuli:

skriven

den understa bilden var supercool ju!!- vill förresten passa på att tipsa om att jag har en månadensblogg tävling på min blogg, länk till tävlingen finns under min header!

Svar: Tack fina du! O tack för tipset!
Malin

5 None None:

skriven

Älskar yoga!! Ska nog köra lite imorgonbitti!

Svar: Visst är det härligt!
Malin

Kommentera här: