1

Nästan som en semesterdag


Allt gick bra på sjukhuset och Hugo var sitt stora, kloka jag. Storasystrarna var med som moraliskt stöd. Det blir besök igen efter sommaren. Min fina lille, store kille!



Barnen var hemskt sugna på att slänga sig i plurret så vi tog vägen förbi sjön på väg hem. Det var kallt i vattnet men det stoppade inte våra vildingar. 


Tänk att vi fick uppleva lite värme i år. Min kropp vill ha värme med hög luftfuktighet. Det får vi inte så ofta här i Sverige. Alltså blir jag inte bättre i lederna även om sommaren har kommit.  Tyvärr... Men allt blir roligare och lättare när vädret är fint i alla fall! 

En stor biverkning av min nya medicin är att jag tydligen blir känslig för solens strålar. När vi var och badade för ett par dagar sen satt jag i solen en stund. Inget överdrivet solande och betydligt kortare tid än vad jag brukar göra. Men herregud vad jag brände mig!!! 


Jag har haft kylbalsam på, sovit med kalla handdukar på ryggen och smörjt med kräm. Nu på tredje dagen börjar det lägga sig lite. Var på hälsokostaffären och köpte aloe vera-gel nyss. Ett riktigt halleluja-moment när den kom på!!! Tur att det bara var ryggen jag brände mig på, kunde ju varit så mycket värre! Nu vet jag vad jag ska göra resten av sommaren. Hej skugga! 


Allmänt Familj aloe vera bad familjedag luftfuktighet sol solbränna

Kommentarer:

1 Marie N:

skriven

Smörj me yoggi där du bränt dig. Kladdigt ja men hjälper gott. Kram

Svar: Tack, det ska jag prova! Kram
Malin

Kommentera här: